24 października 2008

Warszawa ma autobuser.pl, Poznań jakdojade.pl

Jak zapewne wielu wie warszawski autobuser.pl to nie jedyny w Polsce serwis, który dostarcza internautom aktualny rozkład jazdy autobusów, tramwajów, jednym słowem (a właściwie dwoma) pisząc komunikacji miejskiej. W samej stolicy istnieje kilka projektów, mniej lub bardziej udanych, jednak programiści z innych miast także nie próżnują.

Dzisiaj chciałbym napisać o serwisie prezentującym rozkład jazdy poznańskich tramwajów i autobusów - jakdojade.pl. Może trochę subiektywnie, ale poddałem portal osądom. Moim zdaniem warto zwrócić uwagę (czyli to jest na plus) na:
1. Proste i intuicyjne wyznaczanie trasy.
2. Udane wykorzystanie technologii AJAX m.in. do prezentacji rozkładów.
3. Wskazanie miejsca odjazdu i przyjazdu nie musi być dokładne, choć wtedy twórcy projektu powinni pokusić się o podanie ile mniej więcej czasu zajmie nam dojście do owego punktu. Tego zabrakło.
4. Możliwość logowania i umieszczania w historii dodawanych punktów.


Bardziej konstruktywna krytyka, to taka, która wytyka błędy i niedociągnięcia. Dlatego zebrałem kilka uwag, na które moim zdaniem warto zwrócić uwagę:
1. Interfejs strony głównej nie powala, jest jakiś mało przemyślany i zorganizowany, albo moje odczucia są spowodowane doborem kolorów. Dużo bardziej pod względem wyglądu podoba mi się autobuser.pl, czy tarfi.net.
2. Brak rozbudowanych opcji trasy najszybszej, najkrótszej, itd.
3. Przydałoby się wprowadzić wyszukiwanie tuż po wybraniu punktu końcowego.
4. Przydałoby się wprowadzić listę numerów linii (oprócz wyszukiwania), czasami dużo łatwiej i szybciej kliknąć niż wpisywać dane.
5. Po dodaniu punktu [Enter] nie jest podpięty pod żadną akcję.
6. Przydałby się jakiś link do głównej strony serwisu np. pod logo, umożliwiający prosty powrót do początku.

Niestety nie udało mi się nawiązać kontaktu z twórcami projektu, dlatego nici ze statystyk i informacji o rozwoju projektu.

4 komentarze:

  1. Z autorami projektu ja się kontaktowałem parę razy i nie miałem z tym większego problemu. Wystarczy kliknąć na "komentuj" i wpisać swoje uwagi wraz z adresem email a pewnie następnego dnia dostaniecie odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli chodzi o stan projektu, to jest on w fazie rozwoju. Prawie że z dnia na dzień widać nowe funkcje i poprawki.
    Ogólnie fajny i projekt. autobuser.pl nie pozwala jeszcze na wyszukiwanie połączeń co sprawia, że sprawdza się dobrze jedynie jeśli ktoś dobrze zna miasto.

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy8:50 PM

    "6. Przydałby się jakiś link do głównej strony serwisu np. pod logo, umożliwiający prosty powrót do początku."
    Jakiego początku? Przecież to tylko jedna strona ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. jak widać to jednak jest jakas sugestia, bo zespół pracujący nad jakdojade ma pod logo podpiąć linka;)

    OdpowiedzUsuń

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.