autor: zbroszki
Google wprowadza dzisiaj zestaw uaktualnień do darmowego narzędzia Website measuring tool. Nowe funkcje obejmują możliwość tworzenia niestandardowych raportów, poprawioną funkcjonalność podziału odwiedzających na grupy, możliwość śledzenia i mierzenia AdSense wewnątrz Google Analytics, nowe API, wprowadzenie wykresów zwancyh "cool bubble" i kilka usprawnień interfejsu użytkownika. Przyjrzyjmy się tym nowym funkcjom:
1. Raporty niestandardowe: umożliwiają tworzenie raportów z wykorzystaniem dowolnego źródła danych (takich jak ludzie, którzy kupili coś w witrynie, średnia liczba odsłon, położenie geograficzne), jako współrzędne X i Y na wykresie.
2. Podział na grupy ??gości, odwiedzających?: Pozwala obejrzeć specyficzne grupy odwiedzających stronę (takie jak na przykład osoby pozostające na stronie ponad dwie minuty pozostania dla ludzi, osoby które dostały się na stronę z konkretnego adresu, czy też osoby które spełniają więcej niż jeden warunek).
3. Integracja AdSense: Trwało to jakiś czas, obecnie istnieje możliwość sprawdzenia jak kampadnia AdWords wpływa na ruch na stronie. Możemy również sprawdzić dane z konta AdSense. Łączyć te dane z danymi Google Analytics dzięki czemu można uzyskać informację nie tylko o tym które reklamy umieszczone na stronie za pośrednictwem AdSense dają nam największy zysk, ale również które witryny odsyłające do naszej strony dają nam największe korzyści.
4. API: Pojawi się wkrótce, ale zapowiedziane zostało również dzisiaj. Google otworzy API do Google Analytics, co pozwoli programistom na wykorzystanie zassanych z Google Analytics danych na innych stronach, w różnych narzędziach, widgetach, a nawet aplikacjach mobilnych. Możliwe stanie się na przykład stworzenie widgetu pozwalającego pokazać wykresy z Google Analytics na swoim blogu.
5. Bubble charts: Nowe wykresy dynamiczne pozwalające zwizualizować dane przy użyciu pięciu informacji (współrzędnych X i Y, wielkość ??bańki??, kolor ??bańki??, oraz zmiana w czasie). Wykresy umożliwiają tworzenie animacji pokazującej co działo się z głównymi wskaźnikami opisującymi ruch na stronie. Funkcja ta pochodzi z oprogramowania Trendalyzer zakupionego przez Google w 2007 roku.
6. User Interface Tweaks: Subtelnie zmieniono cieniowanie i podświetlenie. Największa zmiana pojawia się jednak w panelu zarządzania. Teraz, jeśli masz więcej niż jedną witrynę którą analizujesz za pomocą Google Analytics, będziesz miał możliwość zobaczenia trendów na wszystkich stronach w jednym momencie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz