15 maja 2008

gastronauci bujają w obłokach

Krąg moich zainteresowań muzycznych doskonale pokrywa się m.in. z warszawskim Radiem PIN. Tych, którzy nie mieli okazji posłuchać zapraszam na www.radiopin.pl. Krótko charakteryzując po nastawianiu radioodbiorników na 102 FM, daje się słyszeć dźwięki rodem z albumów z serii Pozytywne Wibracje, czy Pinacolada. Dodatkowo należy wspomnieć, że jest to chyba jedyna rozgłośnia, tak szeroko komentując zachowania giełdy i szerokich rynków ekonomicznych - co nie ukrywam także mi bardzo odpowiada.
Ale wracając do wypowiedzi, Radio PIN organizuje od kilku ładnych lat (bodajże od 5) konkurs - PINkubator - dla ludzi z ciekawymi pomysłami, które są zarówno innowacyjne, jak i możliwe do realizacji. W ostatniej edycji w pierwszym etapie jedną z nagród zdobyła Pani Aleksandra Lazar z Warszawy, właścicielka firmy Gastronauci.pl, autorka projektu rozwinięcia działalności prowadzonego przez siebie serwisu internetowego. Jeśli miałbym go krótko scharakteryzować, to napisałbym, że to portal referencyjny dla restauracji, pubów, barów, kawiarni, itd. itp. Lekko rozwijając należy dodać, że kontent serwisu mogą przygotowywać gastronauci - odwiedzający restauracje, jak i ich właściciele. Sens istnienia witryny opiera się na ocenianiu i wydawaniu opinii dla poszczególnych lokali, które odwiedzaliśmy. Wczoraj trafiłem na ten serwis, w celu dodania informacji o restauracji swoich rodziców - link. Operacja udała mi się z wielkim trudem, dlatego chciałbym napisać o niedociągnięciach i błędach serwisu Gastronauci.pl. Oto kilka z nich:
  1. Hasło reklamowe - znamy wszystkie dobre adresy - Według mnie bardziej pasuje na jakiś katalog adresów WWW, a nawet na reklamę Google. Znacznie lepiej brzmiałoby ono gdyby słowo adresy zastąpić wyrazem restauracje.
  2. Brak jakiegokolwiek układu na stronie - Zbyt dużo światła, zwłaszcza obok logo. Na samym początku przybija czerwony prostokąt z dwoma kolumnami tekstu (niepodzielonymi), które niestety się nie mieszczą. Poza tym ten kolor jest zbyt ... lekko mówiąc bijący w oczy. Przy Top10 brakuje gwiazdek pokazujących jaką ocenę mają dane restauracje.
  3. Słabo widoczna wyszukiwarka, bez jakichkolwiek opcji wyboru - Wyszukiwanie tą metodą jest praktycznie nie możliwe.
  4. Brak linka na stronie głównej prowadzącego do rejestracji - Trzeba przejść przez okno logowania.
  5. Hasło wpisywane jest tekstem jawnym!!! - Mam nadzieję, że w bazie nie jest tak przechowywane.
  6. Bardzo droga usługa PREMIUM - 650 złotych netto na start to chyba jednak za dużo, szczególnie, że w takim serwisie jak Google Maps mamy taką samą funkcjonalność i to za darmo.
  7. W trakcie wpisywania brak sprawdzania poprawności miejscowości, kodów pocztowych, czy nazw ulic.
  8. Opcje premium są możliwe do wypełnienia w standardowej wersji interfejsu.
  9. Można wybrać dwie wykluczające się opcje np. można płacić kartą i nie można płacić kartą - Podstawowe błędy w budowie interfejsu.
  10. Po wpisaniu danych w miejsce PREMIUM zostajemy wyrzuceni ze strony bez komunikatu i musimy raz jeszcze wprowadzać dane.
  11. Brak możliwości wypisania się z serwisu.
  12. Mało udana kopia funkcjonalności amerykańskich serwisów i Google Maps. Pochwały publikacji w gazetach na wyrost.
Na plus mogę dodać, że gdy wejdziemy już do środka serwisu, to kontent na stronach układa się jakoś tak ładniej i zgrabniej.
PS. Stanęło na tym, że uzupełniłem dane w Google Maps i Gastronautach.

3 komentarze:

  1. Anonimowy11:07 PM

    wierna kopia serwisu welovelocal.com - nagroda za plagiat

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy7:31 PM

    Przykro mi bardzo, ale ten portal nie jest obiektywny. Próbowałem zamieścić tam dwie opinie, w tym jedną pochlebną (dla lokalu moim zdaniem i moich znajomych bardzo dobrego, z pysznym jedzeniem, świetnie prosperującego, w którym ciągle są tłumy ludzi), który o dziwo na tym portalu komentowany jest jedynie w sposób negatywny. Dlaczego? Czytałem historie o bólach brzucha, itp. Dlatego postanowiłem przyjrzeć się tej sprawie z bliska, z przykrością stwierdzając, że portal ten jak się na kogoś "uweźmie", to niestety nie zamieści już żadnej pochlebnej opinii na temat danego lokalu - poprosiłem znajomych, z którymi często odwiedzamy to miejsce, które znajduje się w pobliżu naszego zakładu pracy, aby spróbowali powrzucać pozytywne opinie na temat tego lokalu, który rzeczywiście jest miejscem, gdzie jedzenie jest pyszne, co widać chociażby w tłumach odwiedzających to miejsce chociażby w porze lunchu. Niestety, chyba jesteśmy złymi recenzentami i nieznamy się na miejscach, które nam się podobają, gdyż żadna z naszych opinii (dodam, że naprawdę rzetelnych i konkretnych) się nie ukazała. Dlaczego?

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy8:14 AM

    Szczerze mówiąc to nie wiem, o co chodzi w tym portalu. Przeglądałem opinie o znanych mi lokalach i przecierałem oczy ze zdziwienia. Tak jakby autorzy tych opinii nigdy tam nie byli albo mieli jakiś interes by pisać o nich źle. Sam próbowałem umieścić pozytywny tekst o mojej ulubioniej knajpce - i nic. Tekst się nie ukazał. Nie wygląda mi to uczciwie. W każdym razie przy wyborze restauracji nie można się kierować zamieszczonymi tam opiniami.

    OdpowiedzUsuń

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.