17 maja 2008

Czy takie zmiany wystarczą?

26 kwietnia śmiało napisałem, że jeśli programiści i właściciele serwisu nasza-klasa.pl nie wprowadzą nowych i ciekawych funkcji, to w niedługim czasie możemy zaobserwować spadek popularności tego portalu. 
Teraz czuję się niejako wywołany do odpowiedzi, czy raczej wypowiedzi, bowiem zalogowałem się do wczoraj do naszej-klasy około 23:00 i zobaczyłem kilka może mało zaskakujących, ale jednak zmian.
  1. Powiadomomienia - Jak chwalą się sami twórcy serwisu, powróciły (choć nie mam pojęcia dlaczego z nich zrezygnowano) powiadomienia. Można teraz dokładnie skonfigurować, czy chcemy być informowani o akcjach innych użytkowników lub chcemy, żeby inni byli informowani o tym co wykonujemy my. Wszystko ładnie pięknie, tylko mi zabrakło opcji: powiadamiaj o tym co robią inni, ale nie powiadamiaj ich o tym co robię ja.
  2. Lista znajomych on-line - panel wyświetlany po lewej stronie informujacy, kto z twoich znajomych jest aktualnie zalogowany do serwisu. Według mnie to jedna z najbardziej udanych opcji, choć można by się jeszcze pokusić o wprowadzenie w tym miejscu komunikatora webowego z listą znajomych z naszej-klasy.
  3. Zwijane listy: poczta, twoje szkoły, twoje fora - mało przydatne, ale strona wygląda ciekawiej.
  4. Więcej zdjęć dodanych ostatnio przez Twoich znajomych - w końcu! generalnie to jestem za tym, żeby każdy mógł zdefiniować ile chce widzieć uaktualnionych profili, czy fotek.
  5. Informacje o serwisie na główej stronie wyświetlane w AJAXie - pomysł bardzo dobry.
Podsumowując zmiany są jak najbardziej na plus, tyle tylko, że ja bym je jeszcze bardziej dopracował. Na koniec pytanie: czy wystarczą do utrzymania popularności?

PS. Potrafię wyczuć zmiany, albo mam szczęście:) bo np. powiadomienia zostały wprowadzone wczoraj około godziny 8:00. A pozostałe nowe funkcje pojawiły się 12 maja.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.