12 maja 2008

Czy już czas na Web3.0?

W sieci coraz częściej pojawiają się ogólne informacje, których autorzy próbują zdefiniować pojęcie Web3.0. O ile w przypadku 1.0, czy 2.0 nie było to takie trudne, o tyle nowa rewolucja w globalnej sieci może przebiec w kilku kierunkach. Najbardziej prawdopodobnym jest kierunek sieci semantycznej, czyli takiej, która zna wszystkie twoje zachowania i jest w stanie odpowiedzieć na każde twoje pytanie. Ja także podpisuję się pod tym stwierdzeniem. Nie jestem tylko przekonany, czy czas Web2.0 już się skończył, czy po prostu będzie on trwał nadal równolegle do Web3.0.
Bardzo ciekawy artykuł na ten temat zaprezentowany został w serwisie Hotstuffworks. Zachęcam do jego przeczytania. Podpowiem, że na jego końcu znajdują się tezy o których wspominam w pierwszych słowach tego wpisu.

Update: Warto odwiedzić stronę Powerset - wyszukiwarkę semantyczną dla Wikipedii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.