26 września 2009

Spotkanie domeniarzy w Warszawie

meet_logo Domainer – osoba skupująca domeny, by za chwilę je sprzedać, taki konik, tyle że handlujący domenami. Takie mniemanie o tych osobach miałem do tego weekendu. Jednak mój pogląd na działania tego typu „inwestorów”, zmienił się po konferencji MeetDomainers. Pierwszy raz mogłem wziąć udział w tego typu przedsięwzięciu (które de facto organizowane jest po raz drugi) i muszę przyznać, że moja wiedza na ten temat znacznie się poszerzyła.

 

Od dzisiaj wiem już, że domena to nie jedynie adres internetowy, ale przede wszystkim dobro materialne, którego cenę kształtuje wolny rynek. Liczbę zarejestrowanych na nim domen z końcówką .pl szacuje się na około 1,5 mln. Natomiast NASK określa, że rynek będzie nasycony przy blisko 3 milionach. Wypowiedz ta wskazuje, że jest jeszcze wiele ciekawych domen do zakupienia, tymczasem największe firmy domenowe np. nazwa.pl (NetArt) wchodzą na rynek wtórny uruchamiając tzw. giełdy, czy też aukcje domen, na których można odkupić domeny od domainerów.

 

Pełną relację mojego autorstwa z konferencji MeetDomainers będzie można znaleźć na interaktywnie.com już w poniedziałek/wtorek. Tymczasem zapraszam do przeczytania ciekawych artykułów:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.