10 września 2009

Podział wpisu, czyli opcja "czytaj dalej" w końcu w Bloggerze

Zespół Bloggera udostępnił w końcu jedno z najbardziej użytecznych rozwiązań jakiego do tej pory brakowało w platformie blogowej Google. Mowa o podziale wpisu na dwie części i wyświetlanie na stronie głównej bloga jedynie zajawki.Dotychczas trzeba było posiłkować się najróżniejszymi rozwiązaniami, w tym np. hackiem w CSS, który po prostu ukrywał akapit przypisany do odpowiedniej klasy CSS.
Od teraz funkcja ta dostępna jest domyślnie i mogą z niej skorzystać wszyscy właściciele blogów, zarówno ci korzystający z funkcji rozwojowej draft.blogger.com jak i ci używający standardowej wersji. Jedyna różnica jest w użyciu, ci pierwsi tworzący wpisy w nowym edytorze, mogą skorzystać z opcji Wstaw przerwę w przechodzeniu, drudzy natomiast muszą w kodzie HTML wstawić w komentarzu .


Co ważne Google udostępnił również możliwość określenia jakie słowo będzie przypisane do "czytaj dalej", możemy więc dowolnie je zmieniać z angielskiego "read more" na przykład na "więcej...", czy "przeczytaj całość". W końcu doczekaliśmy się nowej funkcji na 10-lecie, która na prawdę jest użyteczna.
O użyciu funkcji przeczytasz niedługo w poradniku.

5 komentarzy:

  1. ;] wyglada mi to na tlumaczenie standardowego bloga Bloggera ... eh, przyznam szczerze ze widzialbym w poradniku jak wysylac trackbacki i pingbacki ;) ... bo tego to za bardzo nie wiem - w sumie blogger tego nie obsluguje, ale moze jakis zewnetrzny serwis? Czy inne narzedzie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasami tłumaczenia też są potrzebne, niemniej odnośnie Linków wstecznych to Blogger je obsługuje. Pulpit nawigacyjny => Ustawienia => Komentarze => Linki wsteczne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardziej mi chodzilo o opcje wysylania trackbackow i pingbackow do stron zawartych we wpisie - tak zeby one linkowaly do bloga, a nie blog do nich :) a jak mi sie wydaje linki wsteczne sa do tego drugiego zadania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Paweł, kiedy tutorial pojawi się w Poradniku? Pytam, bo mam problemy z implementacją tego podziału. Mam wdrożony hack i nijak nie potrafię teraz obejść tego, aby działał mi natywny podział postów.

    Mój hack w javascript jedynie ukrywa część postu. Z tego co widzę, nowe rozwiązanie Google'a pozwala na przenoszenie czytelników do dedykowanego postu. To lepsze rozwiązanie...

    OdpowiedzUsuń
  5. http://poradnik.webatech.pl/2009/09/opcja-czytaj-dalej-dostepna-w-bloggerze.html
    Już jest, musisz pewnie usunąć swój hack, w poradniku jest info jaki kod gdzie wstawić. Jak będziesz mieć problem daj znać.

    OdpowiedzUsuń

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.