27 sierpnia 2008

Tym razem - Dopracowania serwisu Blogger, czyli idzie nowe

W czasie kiedy ja byłem na urlopie programiści pracujący nad rozwojem serwisu Blogger nie próżnowali i wprowadzili kolejne usprawnienia, a także nowości zarówno w wyglądzie, jak i funkcjonalności platformy blogowej. W związku z tym nie będę tym razem pisał o tym co uważam, że powinno zostać poprawione, ale o wspomnianych wyżej nowościach.

A więc do rzeczy.
1. Zmienił się interfejs Dashboardu (pol. Pulpitu Nawigacyjnego), czyli głównego panelu do zarządzania blogami założonymi w ramach jednego Google Account. Z tego co mi udało się zaobserwować, to zmienił się wygląd przycisków, a także pojawiły się opcje Ukryj i Pokaż wszystkie, która umożliwiają schowanie aktualnie nie używanych blogów, których jednak nie chcemy usuwać (np. w celu zarezerwowania sobie nazwy w serwisie).
2. Wysokość gadżetów z Google Gadgets będzie mogła być ustawiana automatycznie.
3. Dodano pole/a Reactions (pol. Reakcje), które umożliwia określenie np. czy dany post się podobał, czy był zabawny.
4. Dodanie toolbara z najczęściej używanymi funkcjami np. pogrubianie w HTML mode. Funkcja ta byłą dostępna w poprzedniej wersji, ale nie wiadomo dlaczego z niej zrezygnowano. Niestety razem z wprowadzeniem toolbara pojawiły się błędy. Objawiają się one tym, że po przełączeniu się pomiędzy trybami traci się niestandardowe style CSS np. w trybie Compose jest teraz dostępnych pięć wielkości czcionki, a "Normal" w końcy wskazuje na taką, która rzeczywiście jest standardowa - UPDATE: błąd nie występuje w Internet Explorerze, być może to problem Firefoksa.
6. Poprawiono także kilka funkcji z importu i eksportu ustawień i zawartości bloga.

Jestem bardzo zadowolony z faktu, że Blogger się rozwija. Uważam go za na prawdę bardzo dobrą platformę, szczególnie jeśli będzie w pełni zintegrowany z Picasą, YouTube i Gmailem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.