07 sierpnia 2008

Pokaż swoje wnętrze - Flaker.pl

Od kilkunastu dni jestem szczęśliwym użytkownikiem serwisu Flaker.pl, zbieram coraz większe grono znajomych i ciekawych ludzi i często przeglądam te strony, które oni wybrali i obejrzeli. Jednak dzisiaj chciałem napisać o Spokeo, który funkcjonalnością przypomina Flakera, albo odwrotnie jak kto woli.

Spokeo a Flaker
Niestety na chęciach się skończyło, bo odrzucił mnie pomysł na wyszukiwanie znajomych. Mało przekonywujący wydał mi się także interfejs aplikacji, nie mówiąc już o imporcie danych z mailami znajomych, na którym Spokeo się wyłożyło. Dlatego postanowiłem nie zmieniać przyzwyczajeń, nie bawić się Spokeo, tylko zarekomendować światu Flaker.pl - szczególnie, że ostatnio zespół netguru zaprezentował odświeżona wersja serwisu, a na żadnym z blogów nie zauważyłem wpisu na ten temat.

Początki
Na początku chciałbym zaznaczyć, że aby założyć konto we Flakerze trzeba otrzymać zaproszenie od jednego z członków serwisu, oczywiście jeśli zostało mu coś z 15, które każdy otrzymuje na starcie (jeśli ktoś chciałby zaproszenie proszę o kontakt, bo takowe mi jeszcze zostały). Po drugie nie jestem pewien ilu użytkowników ma tym momencie jest zarejestrowanych w serwisie, ale mogę śmiało stwierdzić, że w dużej mierze na prawdę są to znajomi, znajomych itd. i co ciekawe wielu z nich ma podobne podejście do spraw w internecie, tzn. np. wielu odwiedza podobne strony WWW (na których zainstalowany jest traker Flakera).

Funkcjonalność, czyli Flaker dla internautów
Dla tych, którzy nie znają idei na jakiej opiera się Flaker i podobne amerykańskie serwisy śpieszę z wyjaśnieniem. Otóż jego podstawą działania jest "pokazanie swoich flaków", "wyflakowanie się", czy jak to jeszcze można nazwać. Generalnie chodzi o pokazanie swojej aktywności w różnych serwisach społecznościowych. I tutaj polski Flaker oferuje nam znacznie więcej niż podobne strony, bo umożliwia dzielenie się ze znajomymi opisami, informacjami umieszczanymi na polskich serwisach społecznościowych np. nasza-klasa.pl, blox.pl, blip.pl, grono.net, czy wykop.pl.

Po założeniu konta definiujemy, które z serwisów chcemy upublicznić. Następnie uzupełniamy profil, czyli podajemy kilka bardziej szczegółowych informacji o sobie i na koniec możemy jeszcze zaprosić 15 znajomych. Teraz po odwiedzeniu strony na której webmaster umieścił traker Flakera, będziemy mogli przesłać informację do serwisu, właśnie o tym, że czytamy informacje na tym serwisie. Po pewnym czasie używania dodajemy do swojej listy znajomych, którzy mają już konta na flakerze i śledzimy wpisy innych użytkowników, których wybory webowe mogą się nam podobać.

I to byłby prawie koniec, bo dodatkowo na Flakerze można umieszczać ciekawe informacje bezpośrednio z sieci, z pominięciem innych serwisów społecznościowych. Dokładniej możemy wrzucić notkę, obrazek, wideo, czy link.

Przydatne opcje, czyli Flaker dla blogerów i webmasterów
Gwoli podsumowania chciałbym zaznaczyć, że Flaker.pl idealnie nadaje się do informowania swoich znajomych, czy grupy ludzi do których możemy dotrzeć. Szczególnie dobrze powinni się w nim poczuć blogerzy, którzy wrzucając np. na Blogger swoją notkę przesyłają automatycznie link do niej do Flakera. Ja sam korzystam z tego pomysłu. Wiem, że używa go także Grzegorz Marczak z AntyWeb. Flaker udostępnia także dwa dodatki, o których należy wspomnieć, jest to widget z informacjami, kto odwiedził nas serwis, a także traker przesyłający dane z odwiedzin naszej witryny do serwisu.

Uważam, że serwis rozwija się w bardzo dobrym kierunku i zespół netguru wykonuje na prawdę dobrą pracę.

PS. Czasami występują małe trudności w działaniu serwisu, np. gdy nie jesteśmy zalogowani, a chcemy dodać kogoś do znajomych za pomocą umieszczonego na jego blogu linka.
A propo link do mnie volfen na flakerze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.