03 sierpnia 2008

Allegro podgląda eBay

Największa w Polsce platforma aukcyjna wprowadziła ostatnimi czasy kilka nowości. Postęp w tej branży jest bardzo wskazany, ja jednak mam wrażenie, że gdzieś już to wszystko widziałem.

1 lipca pisałem o możliwości przeprowadzenia ataku na klientów Allegro. Akcję podjął najpierw serwis Aukcje.org, a później Dziennik Internautów. Dzięki temu ostatniemu dowiedzieliśmy się, że Allegro zamierza w informacjach przesyłanych do swoich użytkowników załączać prywatne dane np. imię i nazwisko, w celu zminimalizowania możliwości wykonania ataku. Co ciekawe taką funkcję ma już od dawna amerykański eBay. Jednak warto kopiować dobre wzorce.

Dzisiaj przeglądając strony Allegro natknąłem się na kolejną "nowość", którą w końcu udało się wprowadzić europejskiemu potentatowi. Mowa o wyszukiwaniu ofert w oparciu o lokalizację Sprzedającego. Ma ona ułatwić kupującym znalezienie przedmiotów, które mogą odebrać osobiście.
Aby skorzystać z nowej opcji wyszukiwania, wystarczy podać kod pocztowy miejsca, w którym Użytkownik się znajduje, oraz określić maksymalną odległość między tym miejscem a lokalizacją Sprzedającego. Zalogowanym Użytkownikom system automatycznie przyporządkuje kod pocztowy, podany w ustawieniach konta. Wynikiem wyszukiwania będzie lista ofert sprzedaży z wybranego obszaru.
Chwileczkę? czy ja gdzieś już tego nie widziałem? A tak na ebay.pl/com/co.uk/... Jednak warto kopiować dobre wzorce.

27 czerwca Grupa Allegro uruchomiła mobilną wersję swojej platformy sprzedaży, którą można obsługiwać bezpośrednio z telefonu komórkowego. Dzięki specjalnie przygotowanej stronie, komórkowi internauci pobierają znacznie mniej kB danych niż ci, którzy otwierają allegro.pl w standardowych przeglądarkach. Co ciekawe podobny serwis ma już od jakiegoś czasu eBay. Jednak jak już pisałem wyżej, warto kopiować dobre wzorce.

Pytanie, czy programiści Allegro nie powinni się wykazać bardziej twórczym myśleniem? OK eBay jest standardem więc warto mieć to co oni, ale polska kreatywność jest duża, może czas na realizację własnych pomysłów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.