11 sierpnia 2008

Alternatywa Google Analytics - Clicky

Każda witryna w internecie korzysta z mechanizmu statystyk. Dzięki nim można łatwo określić, kto odwiedza daną stronę, z jakiego miejsca w sieci przychodzi, a także poznać informacje z jakiej przeglądarki korzysta.

Serwisem, który udostępnia każdą z tych funkcjonalności + 1000 innych (w zaokrągleniu) jest znany wszystkim Google Analytics. Jednak brakuje mu jednej cechy, która może go dyskredytować przy wyborze najlepszego narzędzia do zbierania i analizowania statystyk odwiedzalności strony. Chodzi tutaj o szybkość aktualizacji danych - w GA odbywa się ona tylko raz na dzień, uniemożliwia to sprawdzanie na bieżąco wyników. Alternatywnym wyborem może być serwis Clicky znajdujący się pod adresem www.getclicky.com.

Ciekawy interfejs i AJAX
Serwis ten zaprojektowano z myślą o obsłudze małych portali, których dzienna liczba odsłon nie przekracza kilkudziesięciu tysięcy. Został on zbudowany przy wykorzystaniu AJAX-a, który idealnie sprawdza się w tego typu przedsięwzięciach.
Interfejs aplikacji został podzielony na kilka sekcji, z których najważniejszą jest Dashboard. Jak sama nazwa wskazuje znajdują się na niej wszystkie informacje niezbędne do analizy statystyk. Oczywiście w skróconej formie, która umożliwia przejście do kolejnych sekcji, gdzie można dokonać dokładniejszej analizy. Generalnie na Dashboard możemy umieścić 10 widgetów: The Basic (A summary of your visitors, actions, time spent, and bounce rate), Daily visitors, Traffic sources, Daily actions, Locale, Links, Content, Searches, FeedBurner, Daily averange time. Każdy z tych elementów ma swoje odzwierciedlenie w sekcjach, w których można wykorzystać pełnię możliwości narzędzia. Co ciekawe twórcy Clicky nie poprzestają na tym co zrobili tylko co kilka tygodniu udostępniają nową funkcjonalność serwisu. Ostatnio 21 lipca opublikowali kolejną wersję API.

W czym Clicky przewyższa GA
Podsumowując do zalet amerykańskiego serwisu można zaliczyć możliwość sprawdzania statystyk przez RSS, publikowanie ich na żywa za pośrednictwem AJAX-a, a także dostępne darmowe API. Wadą Clicky jest to, że rozbudowane funkcje serwisu są dostępne dopiero po wykupieniu odpowiedniego abonamentu. Za najdroższą wersję trzeba zapłacić 17 $ miesięcznie. Clicky może wtedy obsłużyć ruch do 50000 i 20 różnych serwisów witryn. Clicky jest tłumaczony na inne języki jednak do tej pory twórcy nie zauważyli potrzeby tłumaczenia serwisu na język polski.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.