06 maja 2009

Nowości w serwisach Google, a Chrome

MG Siegler z TechCrunch przy okazji aktualizacji przez Google serwisu Finanse rozpoczął dyskusję na temat "Czy Google testuje nowe rozwiązania w swoich usługach tylko w Chrome (tzn. czy widzą je tylko ci internauci, którzy korzystają z przeglądarki Google?". Autor stawia tezę, że jest to prawda, tymczasem w komentarzach po wpisie można znaleźć informacje, że nie do końca.

Teoretycznie nie ma jednak przeszkód, żeby tak pomyśleć. Według mnie mogło by się to wydawać naturalne, zresztą nie ukrywam sam tak kiedyś myślałem. Jednak jak się okazuje Google testuje nowe rozwiązania serwując je wybranym internautom, ale nie według wzoru Chroma. To z kolei jest bardziej logicznym wytłumaczeniem, ponieważ dzięki temu Google wie jak dana usługa zachowuje się w każdej z przeglądarek.

Korzystając z okazji sprawdziłem na jaką popularność może liczyć Chrome po 8 miesiącach przebywania na rynku. Okazuje się, że początkowy entuzjazm i 5% całego rynku było tylko falą nowości. Obecnie według getclicky.com jest to około 3%. Tymczasem całkiem nieźle Chrome radzi sobie na polskim rynku, gdzie według ranking.pl zdobył już 1,3% rynku, więcej od IE8 i co ciekawe od Safari, które ma tylko 0,4% (widać, że nie jest popularne wśród użytkowników Windowsów). Kolejnym krokiem jest przegonienie Opery, która u nas ma ponad 8% popularności, która jak jednak widać maleje z każdym tygodniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.