04 maja 2009

Już niedługo Plus w rękach Vodafone

Portal Gazeta.pl za informacją z PAP poinformował o możliwości przejęcia spółki Polkomtel (właściciela marek Plus, Sami Swoi i 36.6) przez koncern Vodafone. Podobno główny akcjonariusz polskiej sieci telekomunikacyjnej PKN Orlen chce sprzedać swoje udziały, aby zwiększyć zysk za ten rok, który wnioskuję, że w obliczu kryzysu może być niższy.

Na tym etapie rozmów trwają negocjacje z innymi udziałowcami takimi jak: KGH Miedź, Węglokoks i PGE. Jeśli się nie powiodą PKN w czerwcu sprzeda pakiet akcji Polkomtela samodzielnie. Vodafone ma 25 procent udziałów w spółce.

Co to oznacza dla konsumentów? Prawdopodobnie niewiele, choć według mnie więcej może być korzyści niż strat. Powinny pojawić się u nas modele, które Vodafone wprowadza w innych krajach np. HTC Magic, łatwiej im jako koncernowi negocjować ceny u producentów telefonów, itd. Ja z niecierpliwością czekam na zmiany, bo jak pewnie każdy zauważyłem, że Plus poza poziomem reklam zaczyna odstawać ofertą urządzeń w porównaniu do pozostałych graczy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.