16 maja 2009

Co jeszcze zmienić w GoldenLine

Co jeszcze, oprócz wyszukiwania ofert pracy i publikacji najnowszych z nich, zmienił w GoldenLine:
Po wyszukiwaniu określonej frazy, otwiera się następna strona GL, na której wyświetlane są dane podzielone na pięć kategorii: Ludzie, Oferty pracy, Grupy, Tematy i Spotkania. Jeśli np. wyszukiwane sformułowanie nie znajduje się w żadnej z Ofert pracy, to w polu, w którym powinny być one wyświetlone pojawia się jedynie komunikat "Brak ofert pracy spełniających podane kryteria".
Według mnie można zastanowić się nad sensem umieszczania takich opisów. Skoro coś się nie wyświetla to znaczy, że kryteria wyszukiwania zostały źle dobrane. W krytycznym momencie pojawi się pięć pustych pól tylko z informacjami. Zamiast tego można byłoby wyświetlać, tylko te boxy, które coś zawierają, a gdy w żadnym z nich nie będzie danych to do poinformowania internauty wystarczy jeden ogólny komunikat. Dzięki temu można zaoszczędzić czas ładowania strony i późniejszego jej przewijania.
Domyślam się, że to wynika z połączenia wyszukiwarek z kilku różnych działów, dlatego tylko sugeruję, że to rozwiązanie mogłoby być inaczej przedstawione. Jednak to co mnie myli i chciałbym, żeby zostało zmienione, to szare przyciski "Zobacz więcej" na stronie wyszukiwania. Niby to tylko kolory, ale taki zwykło się oznaczać element nieaktywny/niedostępny. Lepiej byłoby zmienić go na lekko zielony, żółty, czy niebieski (nawiązując do logo serwisu), a wyszarzać, go tylko wtedy gdy jest nieaktywny, lub go po prostu nie wyświetlać. W tym momencie, gdy wyszukujemy ludzi i mamy tylko dwie propozycje, które mieszczą się na stronie i de facto nie możemy zobaczyć nic więcej, to przycisk nadal jest aktywny i po kliknięciu przenosi nas na kolejną stronę, na której widzimy tylko wspomniane dwie propozycje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.