12 czerwca 2008

Beta Onet cześć IV - Kolejna odsłona nowego Onetu

O uaktualnionej szacie graficznej i nowych funkcjonalnościach Onetu pisałem już trzy razy:
  1. Beta onet atakuje
  2. Beta onet po kilku dniach
  3. Beta onet po kilku następnych dniach
Wydawać by się mogło, że wielu już przyzwyczaiło się do beta odsłony Onetu, a tymczasem programiści i graficy najbardziej poczytnego w Polsce portalu nie próżnują.
Dlatego i ja zostałem raz jeszcze wywołany do tablicy, bo oto Nowy Onet zaczyna w końcu przypominać porządny serwis informacyjny. Wygląda, to tak jakby programiści i graficy zaczęli w końcu czytać komentarze na blogach.
Odwiedzając dzisiaj stronę http://beta.onet.pl zobaczyłem kilka ciekawych zmian jakie zaszły na witrynie od kilku dni. Przedstawię je w formie odpowiedzi na pytania, które stawiałem w poprzednich postach dotyczących sprawy.
1. Brak integracji Zumi z główną wyszukiwarką - to wydaje się największym i dla mnie nie zrozumiałym błędem.
ODP: Integracja jest, ale nie jest widoczna bezpośrednio, tzn. jeśli szukamy jakiejś frazy, to mechanizm nie tylko przegląda archiwum strony, ale także sprawdza informacje na Zumi.
2. Przezroczysty podlew i podpis na nim w kolorze niebieskim, wydaje się, że w pewnych momentach będzie nieczytelny.
ODP: Podlew jest ciemniejszy, a kolor liter został teraz trochę lepiej dobrany.
3. Banalne widgety, bo po co komu zegarek, czy kalendarz skoro to wszystko ma na komputerze z którego się łączy. Na dodatek zegar prezentuje godzinę, taką jaką masz na desktopie. Niby widgety i wow, ale zapomniano o tym, żeby można je było łatwo usuwać, np. mały przycisk x na każdej belce. Niby widgety i wow, ale elementów takich jak wiadomości, czy sport przenieść już nie można, to według mnie już lepiej jest na gazeta.pl gdzie przynajmniej można przesunąć wspomniane elementy w dół.
ODP: Widgety nie wyglądają już tak banalnie jak można je w pełni konfigurować. Dodano przycisk usuwania (bardzo ważny), można zmieniać ich położeni, można konfigurować.


4. Banalny pomarańczowy podlew, pod niektórymi ważnymi tytułami.
ODP: Tutaj największa zmiana. Lewy pasek strony prezentuje się znakomicie. Brak w nim banalnych pomarańczowych podlewów, itd. jest po prostu bardzo przejrzysty i ciekawie zbudowany.
5. Niestety, ale stara strona wydaje mi się także bardziej uporządkowana.
ODP: Teraz za jakąś sprawą na prawdę wygląda lepiej.

Podsumowując. Najważniejsze zmiany jakie można zauważyć w Nowym Onecie, to zmieniony układ lewej kolumny i odmienione widgety (teraz są godne uwagi). Aby przypomnieć sobie jak wyglądała poprzednia wersja beta warto zajrzeć na Flickr. Najlepiej jednak odwiedzić samemu Nowy Onet.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.