24 kwietnia 2008

Beta Onet po kilku dniach

Po kilku dniach od poprzedniego posta w sprawie beta odsłony nowej strony Onetu, postanowiłem przyjrzeć się jej na nowo. Jednak najpierw sprawdziłem jak zareagował rynek.
webhosting.pl - pozytywnie informuje o nowej odsłonie Onetu, najbardziej skupiając się na tym, że Onet rozpoczął współpracę z Google;
media2.pl - przekazuje tylko informacje o tym co nowego znalazło się na stronie beta Onetu;
webinside.pl - podobnie jak wyżej;
Dziennik Internautów di.com.pl - przedstawia, krótki opis tego co znalazło się na blogu M. Jagodzińskiego (netto.blox.pl), czy B.Raciborskiego (webstop.pl), najwięcej miejsca poświęcając tak jak strony wymienione wyżej, zmianie wyszukiwarki;
m1chu.eu - Michał całkiem ciekawie opisał nową stronę Onetu. Podając zarówno statystyki, jak i wstępną analizę kodu źródłowego. Na prawdę bardzo mi się podoba.

Ja za to postanowiłem bliżej przyjrzeć się wyświetlaniu w różnych przeglądarkach. Najlepszym do tego celu narzędziem jest oczywiście serwis Browser Shots. Według niego (podam tylko przeglądarki w których są problemy):
Ubuntu 6.06 Opera 9.27 - nie wyświetla paska widgetów, strona wyrównana do lewej;
Ubuntu 7.10 Epiphany 2.20 - nie wyświetla paska widgetów, strona wyśrodkowana;
Ubuntu 7.10 SeaMonkey 2.0 - nie wyświetla paska widgetów, strona wyśrodkowana;
Ubuntu 7.10 Konqueror 3.5 - nie wyświetla paska widgetów, strona wyśrodkowana;
Windows 2000 K-Meleon - nie wyświetla paska widgetów, strona wyśrodkowana;

Jak widać niektóre z przeglądarek mają problemy z wyświetlaniem widgetów. Zapewne jest to kwestia włączenia lub właściwej implementacji JavaScriptu. Tak więc dzięki temu, że zespołowi Onetu udało się stworzyć stronę, której kod nie zawiera błędów, wygląda ona tak samo we wszystkich przeglądarkach. Na koniec dodam tylko, że szerokość witryny zmieniła się z 800 na 1024.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.