22 kwietnia 2008

Beta onet atakuje


Onet zmienia swoją stronę główną. W komunikacie firmy można przeczytać, że jednym z powodów tego posunięcia jest fakt, że od 3 lat nie była ona zmieniana. Jednak według mnie taka zmiana powinna być przeprowadzona głównie z powodów małej czytelności strony. Dla potwierdzenia z lewej blok ze 150 linkami w jednym miejscu.
Na szczęście w nowym layoucie zmieniono menu główne, które teraz ładnie się rozwija i prezentuje m.in. poniższe linki. Niestety Onet beta nie jest doskonałym tworem, a że lepsza jest konstruktywna krytyka niż wychwalanie to poniżej klika wad:

1. Brak integracji Zumi z główną wyszukiwarką - to wydaje się największym i dla mnie nie zrozumiałym błędem.
2. Wielkie zdjęcie otwierające, które ma tylko ilustrować temat, a zajmuje bardzo dużą część strony.
3. Przezroczysty podlew i podpis na nim w kolorze niebieskim, wydaje się, że w pewnych momentach będzie nieczytelny.
4. Banalne widgety, bo po co komu zegarek, czy kalendarz skoro to wszystko ma na komputerze z którego się łączy. Na dodatek zegar prezentuje godzinę, taką jaką masz na desktopie.
5. Niby widgety i wow, ale zapomniano o tym, żeby można je było łatwo usuwać, np. mały przycisk x na każdej belce.
6. Niby widgety i wow, ale elementów takich jak wiadomości, czy sport przenieść już nie można, to według mnie już lepiej jest na gazeta.pl gdzie przynajmniej można przesunąć wspomniane elementy w dół.
7. Bardzo długa strona, a na dole informacje, których i tak nikt nie przeczyta i które powinny znaleźć się na ładnie zareklamowanych podstronach. Dzięki temu główna będzie ładować się szybciej i wszyscy będą zadowoleni.
8. Banalny pomarańczowy podlew, pod niektórymi ważnymi tytułami.
9. Po dodaniu banerów reklamowych na górze, bo wątpię żeby bez nich się obyło, strona jeszcze się wydłuży.
10. Niestety, ale stara strona wydaje mi się także bardziej uporządkowana.

Koniec OnetSzukaj? beta korzysta z Google, ale to już raczej zaleta:)
Do zaprezentowanych przeze mnie wad można dodać te z blogu M. Jagodzińskiego.

Update:
Możesz także przeczytać moje dwa najnowsze posty na temat nowego onetu - link i link2.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.