05 czerwca 2008

Nowe Gadu-Gadu przełomem?

Gadu-Gadu 8.0 jest już dostępne do pobrania i przetestowania.
Nowości jakie znalazły się w tym komunikatorze to:
  • podobno kod programu został napisany zupełnie od nowa;
  • stworzono 9 skórek, które można dynamicznie przełączać;
  • dodano możliwość rozmowy z wieloma osobami w jednym oknie za pośrednictwem zakładek;
  • dodano możliwość skorzystania z Nagłosu;
  • wprowadzono dłuższe statusy do 246 znaków (dlaczego takie dziwne ograniczenie?)
  • oprócz tego połączono klienta z serwisem MojaGeneracja
  • GG wykorzystuje teraz Unicode
  • i na koniec najważniejsze, kod został napisany przy użyciu biblioteki Qt 4.3.2.
A teraz kilka moich własnych spostrzeżeń. Nowy GG jest jakiś taki cukierkowy, jego wygląd zupełnie nie kojarzy mi się z profesjonalnym oprogramowaniem. Poza tym nie wiedzieć dlaczego nie mogłem się połączyć z serwerem i skorzystać z pełni możliwości komunikatora. Z nowości jakie zostały wprowadzone w wersji 8.0 warto jedynie przyjrzeć się stworzeniu części kodu w Qt. Gdyby tak chłopaki napisali cały kod z jego użyciem można by pomyśleć o portach dla Linuksa, MacOSa. Podsumowując GG 8.0 to nic nowego i ciekawego. Ot kolejna wersja popularnego (nie wiedzieć dlaczego) komunikatora.
Update:
Nowością jest też CrashReporter, czyli narzędzie do wysyłania do serwera GG informacji o błędach. Mi niestety zdarzyło się już z niego skorzystać. Poniżej screen jak wygląda.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.