01 czerwca 2008

Nie nowy Firefox, ale Safari najszybszą przegladarką!

Redaktorzy australijskiej wersji serwis ZDnet przygotowali ciekawe porównanie wszystkich najważniejszych przeglądarek jakie w tym momencie znajdują się na rynku. Skład aplikacji testowych zaczynał się na Safari 3.1, następnie były Firefox 2.0.0.13, Firefox 3 beta 5, IE 7.0, IE 8.0 beta 1 i Opera 9.27, a stawkę zamykała Opera 9.5 beta 4758. Po przeczytaniu pierwszych kilku akapitów mogę się pochwalić, że znałem wynik (ale o tym na końcu).

Pierwsze miejsce w teście przypadło Safari, które zarówno na Windows Vista i MacOS X zwyciężało w praktycznie każdej konkurencji. Na końcu zestawienia znalazł się Internet Explorer 7, co z kolejnej wersji 8.0 czyni lepszą przeglądarkę (może Microsoft w końcu udostępni nam dobrą i szybką aplikację. Nie należy jednak zapominać o najnowszym wydaniu Firefoksa. Programiści Mozilli przygotowali w końcu produkt, którego będzie można używać bez obaw, że wykorzysta każdą pamięć komputera. Co także ważne FF dużo lepiej radził sobie z wyświetlaniem stron niż np. Opera i Safari, ale według mnie to już tylko wina twórców stron, że implementują na nich elementy wykorzystujące technologie Mozilli np. rozwinięcia ECMA Script.
To czego zabrakło mi w tym teście, to sprawdzenie wersji nightly przeglądarek Mozilla Firefox i Safari Browser z Webkit. Dużo ciekawiej byłoby jeszcze uruchomić niektóre z przeglądarek na jakimś Linuksie np. Ubuntu.

PS. Co do tego, że znałem wynik. Sam robiłem podobny test, który już ukazał się w NEXT 6/2008.

3 komentarze:

  1. Firefox 3 RC1 nadal ma problemy z wydajnością przy przewijaniu stron zawierających przezroczyste PNG , myślałem że poprawią to w 3

    OdpowiedzUsuń
  2. We wtorek 17.06 premiera i pewnie nie poprawią tego do tego czasu:(

    OdpowiedzUsuń
  3. No i nie poprawili :( w tej kwestii jest dużo gorzej niż w FF2 trzeba poczekać na wyższy numerek :)

    OdpowiedzUsuń

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.