Wczoraj 24 sierpnia serwis Blogger obchodził 10-lecie istnienia. Przez pierwsze cztery lata rozwijany był przez firmę Pyra Labs, którą następnie w lutym 2003 roku kupił Google. Z perspektywy czasu można stwierdzić, że była to jedna z tych transakcji, która bardzo opłaciła się firmie z Mountain View, choć nie podano kwoty transakcji. W tamtym czasie Pyra Labs mogła zaoferować Google jedynie 1,1 miliona zarejestrowanych użytkowników z czego 200 tyś. aktywnie uzupełniało wpisy. Nie był, to więc bardzo popularny serwis, który dodatkowo często miewał problemy finansowe. Na forach dyskusyjnych można znaleźć wpisy z 2003 roku, w których internauci zadają pytania, po co Google kupiło firmę, o której nikt nie słyszał!
Pomimo tych faktów w Google zadecydowano o zakupie. Na pewno wpływ na to miał rynek i firmy, z którymi Google chciał rywalizować m.in. Yahoo, które razem z Lycos uruchomiło własną platformę blogową. Należy również wspomnieć, że w 2003 roku popularność blogów bardzo rosła, a także o tym, że domena blogger.com była bardzo przyszłościowa. Obecnie w 10 urodziny Blogger jest największym serwisem blogowym w internecie i taką marką, bez której Google straciłby sporą część rynku reklamowego. Dzięki integracji usługi z AdSensami, firma za pośrednictwem blogerów, może sprzedawać najróżniejsze formy reklamy.
Na 10 urodziny Google zapowiedział, że w przeciągu kilkunastu następnych tygodni w Bloggerze pojawiać się będą nowe funkcjonalności. Podobno będzie ich co nie miara i co ciekawe duża ich część z nich powstała po sugestiach internautów. Informacje o kolejnych ficzerach Bloggera będzie można śledzić na stronie http://buzz.blogger.com/.
Na koniec trzy ciekawe statystyki:
- Co minutę, każdego dnia w Bloggerze przybywa 270 tyś. wyrazów.
- Miliony użytkowników aktualizują codziennie swoje blogi (obecnie Google nie podaje dokładnie, ile ich jest, ale w listopadzie 2006 roku było to 38 milionów).
- Prawie 2/3 ruchu w Bloggerze generowane jest przez internautów spoza USA (15. miejsce w Polsce pośród najpopularniejszych stron)
PS. Czy wiedziałeś, że potęga Google opiera się na zakupach? Potwierdza to oprócz Bloggera zakup Deja.com, które później przekształcone zostało w Google Groups.
A już wiadomo jakie to będą nowe funkcje? Bo ja mam długą własną listę ficzerów, które chętnie bym widział w Bloggerze. Na Buzz Bloger nic nie widzę. Skąd wziąłeś tą informację?
OdpowiedzUsuńNa Buzz Blogger będą już niedługo publikowane, myślę, że po od jednej do kilku dziennie. Na pewno też przerzucą masowo funkcje z draftu do podstawowej wersji, bo Google wyznaje ostatnio politykę odchodzenia od produktów beta.
OdpowiedzUsuńCo do tego jakie to konkretnie będą funkcje, to tak na prawdę nie wiadomo, ale będę informował na blogu i radzę zaglądać na buzz bloggera.
> Skąd wziąłeś tą informację? > Informacje podało samo Google
Ja jestem od bardzo dawna na drafcie i nie widzę multum przydatnych opcji, których nie byłoby w podstawowej wersji. A ciągle brakuje typowo wordpressowych pluginów i możliwości.
OdpowiedzUsuńZgadzam się. Ja też mam swoją długą listę, ale co ważne, Google przekazał, że pojawi się dużo funkcji proponowanych przez użytkowników, więc być może jakieś na prawdę użyteczne. Mam nadzieję, że nie opędzą tych nowych funkcji kilkudziesięcioma dodatkami typu "najczęściej komentujący" tylko zarpoponują coś na prawdę przydatnego.
OdpowiedzUsuń