26 sierpnia 2009

Nowe etykiety na 10-lecie Bloggera

Pisałem wczoraj o okrągłej rocznicy istnienia platformy blogowej Blogger.com. Według informacji przedstawionych przez Google, w najbliższych tygodniach czeka nas w owym serwisie wiele nowych i przydatnych funkcji. Pierwszym elementem większej aktualizacji Bloggera jest odświeżony gadżet Etykiety przygotowany przez polskiego programistę Wiktora Gworka z krakowskiego oddziału Google.

 

Do tej pory wspomniany gadżet był bardzo prosty i umożliwiał jedynie wyświetlenie tagów w postaci listy posortowanej alfabetycznie lub według liczby definiującej ile razy został użyty do określenia wpisu. Dodatkowo można było zdecydować, czy chcemy żeby liczba ta była wyświetlana.

 

Konfiguracja gadżetu Etykiety

 

Nowe wersja gadżetu to przede wszystkim możliwość ułożenia etykiet w postaci chmury.  Jeśli dany tag występował więcej razy niż inny, to będzie on wyświetlony stosownie większą czcionką. Dodatkowo możemy wybrać czy chcemy żeby na stronie znalazły się wszystkie elementy, czy tylko wybrane z nich. Opcja ta przydaje się jeśli tagujemy sporo, piszemy na różne tematy i w konsekwencji mamy wiele etykiet przypisanych tylko do jednego wpisu.

 

Wybór etykiet do chmury

 

Przydatność nowych etykiet jest sporym uproszczeniem. Wcześniej wielu z internautów (w tym również ja), którzy używają platformy Blogger, posiłkowało się zewnętrznymi skryptami. Teraz, kiedy to samo robi silnik Bloggera, powinno być szybciej i wydajniej (patrz element Etykiety w prawej kolumnie webatech.pl). Aczkolwiek Wiktor Gworek mógł zaimplementować również funkcję do szybkiego wybierania etykiet np. tylko tych użytych więcej niż jeden raz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.