24 sierpnia 2009

webatech.pl zmienia się na lepsze

W weekend po ponad roku używania pożegnałem się z tematem graficznym Blogy-illacrimo przygotowany do serwisu Blogger przez http://blogandweb.com. Na początku wykorzystywałem go w domyślnej formie, później poddałem go lekkim modyfikacjom m.in. zwiększając szerokość strony do 1200px. Zdecydowałem się na ten krok przeglądając statystyki bloga, w których gołym okiem widać było, że znaczna większość odwiedzających używa rozdzielczości ponad 1200x. Dodałem także ikony social, które widoczne były i są po prawej stronie bloga.


Jednak Blogy-illacrimo nie jest doskonały. Zbyt dużo w nim grafik i niepotrzebnego kodu, tak więc podjąłem poszukiwania nowego tematu. Wybór padł na Randomness Theme z Quite Random, który moim zdaniem (i kilku flakerowiczów) jest świetny. Oprócz RT w QR warto rzucić okiem na Tuut, który także może się podobać. Po drobnych modyfikacjach (m.in. usunięcie tła, zabawa z powiększaniem prawej kolumny, czy kompresowanie CSS-a) post publikuję już w nawej wersji bloga. Mam nadzieję, że podoba się ona nie tylko mi. Oczywiście jest jeszcze kilka szczegółów do dopracowania. Jeśli macie jakieś pomysły to proszę w komentarzach.

Dla zainteresowanych do pobrania:
Kod źródłowy bloga illacrimo
Kod źródłowy bloga illacrimo w modyfikacji by volfen
Grafiki do kodu oryginalnego
Grafiki do kodu po modyfikacjach
Zestaw ikon social - polecam!

2 komentarze:

  1. Tuut strasznie wąski jest, mało miejsca na treść

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest wąski, ale zależy co chcemy w nim umieszczać. Jak tylko tekst, to myślę że powinno wystarczyć. Gorzej ze zdjęciami i innymi obiektami. Choć zawsze można sobie poszerzyć lewą kolumnę jak się komuś bardzo sposoba.

    OdpowiedzUsuń

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.