02 czerwca 2009

Aktualizacja w polskim serwisie map Google!


Do ten pory korzystaliśmy ze spolonizowanej wersji amerykańskiej. Jednak Google postanowiło wystartować z projektem, który ma na celu odświeżenie wszystkich swoich serwisów mapowych. Wśród nich znalazła się również polska wersja.

Nowa odsłona charakteryzuje się m.in. odświeżonym logo (teraz każdy kraj także ma swoje własne), a także nowymi opcjami. Jedną z niech jest sugerowanie trasy, dzięki któremu można szybko sprawdzić alternatywne połączenia. Domyslnie Google proponuje najszybszą trasę.

Nie jestem pewien odnośnie zakładki Moje mapy, ale mam wrażenie, że w niej również pojawiły się nowe opcje. W każdym razie każdą z map można teraz zapisywać mapy, współtworzyć je ze znajomymi lub je im udostępniać. Można na nie także nakładaj takie elementy, jak zdjęcia, prognozy pogody lub sieci komunikacji miejskiej. A i najważniejsze, żeby odwiedzić serwis mapowy Google można teraz używać adresu mapy.google.pl.

Nie wiem czy wspominałem wcześniej, ale dane do map dostarcza oprócz panoramy firm polski serwis gastronauci.pl.

5 komentarzy:

  1. Premiera była w zeszłym roku. Adres już wtedy działał i opisane opcje.

    http://www.webaudit.pl/blog/2008/mapy-google-i-sztuka-prezentacji/

    OdpowiedzUsuń
  2. Co do adresu to byłem pewien, że chodziło o maps.google.pl, a nie mapy.google.pl.

    Sugerowania tras nie było na pewno, tak jak i nowego logo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piotur12:55 PM

    A wiadomo kiedy zostanie podpiety polski Street View?

    OdpowiedzUsuń
  4. niestety nie mam takich informacji

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy2:24 PM

    Witam
    w jaki sposób można zaktualizować wpisy na mapie w serwisie google maps???
    Z góry dziękuje za sugestie

    OdpowiedzUsuń

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.