17 czerwca 2009

Podsumowanie konkursu StartupSchool i Antyweb

Jako, że byłem czynnym uczestnikiem konkursu startupów, jaki odbył się w miniony weekend na Antywebie, to chciałbym go w kilku słowach podsumować.

Po pierwsze organizatorom należą się gratulację za pomysł i formułę. Mimo faktu, że wielu internautów nie wierzyło (co widać w komentarzach), że ktoś będzie się w stanie podzielić pomysłem na swój startup, za jedynie 5% z jego późniejszych udziałów, to po pierwszych kilku opisach projektów ich liczba zaczęła rosnąć lawinowo. Jestem zdania, że zadziałała psychika i nikt nie chciał, żeby ktoś inny ubiegł go z jego własnym pomysłem. W ten sposób udało się zebrać ponad 200, lepszych lub gorszych propozycji, z których Grzegorz Marczak (Antyweb) i Rafał Agnieszczak (StartupSchool.pl) wybrali 19 ich zdaniem wyróżniających się. Moim zdaniem na liście były także ciekawsze pozycje.

Ostatecznie wygrały dwa projekty "wyszukiwarka przepisów kulinarnych na podstawie posiadanych składników" oraz "platforma korepetycji online", które zdobyły odpowiednio 251 i 260 głosów. Mój pomysł na aplikację dla maniaków seriali telewizyjnych zdobył 52 głosy i znalazł się na 11 pozycji. Uważam to za całkiem dobrą pozycję zważywszy, że niestety nie przyłożyłem się do opisu, który reklamował by moją stronę.

Chciałbym jednak zwrócić uwagę, na słabe zabezpieczenia ankiety. Jedna z osób została zdyskwalifikowana, a nie do końca wiadomo jak sprawa wyglądała w przypadku innych pomysłów. Niestety można było także dopuścić się sabotażu i w ten sposób wyeliminować konkurencję z gry. To nieczyste zagrania, których możliwość powinna zostać ograniczona do minimum. Mam nadzieję, że tak będzie następnym razem. 
Tymczasem dziękuję za fajną zabawę. Jeśli jednak ktoś chciałby wspomóc mnie w realizacji, jednego z moich pomysłów to zapraszam do kontaktu. Tutaj szerszy opis jednego z nich.

PS. Pierwszy wpis za pomocą Windows Live Writera.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.