20 grudnia 2008

Szał promocji, szał zakupów

Przypadkiem (chowając się przed deszczem) odwiedziłem dzisiaj nasz warszawski salon Empiku przy Nowym Świecie. Oczywiście po przejrzeniu gazet z kręgu IT, skierowałem się do działu z płytami. Tak, żeby obejrzeć, może znaleźć coś ciekawego, zakupić...

Wybrałem płytę Marizy - Fado Curvo, ale pech sprawił, że najpierw spojrzałem na cenę na odwrocie płyty - 65 złotych. Pomyślałem hmmm, no może fado nie jest tak popularne jak pop, ale postanowiłem sprawdzić jak cena kształtuje się w innych sklepach (czytaj internetowych). W tym momencie przeżyłem szok i dowiedziałem się jak Empik jest w stanie zarobić na te wszystkie światełka i personel. Różnica w cenie wynosiła 30 złotych! tak płyta w Stereo i Trafficu kosztowała około 35 złotych. Ile to procent? Nawet dokładnie liczyć mi się nie chce, blisko 100%. Zrozumiałbym jeśliby to było 45, nawet 50 złotych, ale ta cena to lekka przesada, szczególnie, że na stronie WWW Empiku Mariza - Fado Curvo można mieć za 49 złotych.


PS. Dzięki tej przygodzie już wiem, że Empik będę omijać szerokim łukiem.
PS2. I jak tutaj się nie zgodzić, że płyty CD w Polsce są bardzo drogie.

4 komentarze:

  1. Też miałam podobną przygodę. Znajoma poleciła mi płytę, którą kupiła w empiku za ok.70zł. Znalazłam tę samą płytę w merlinie za ok.40.
    Empik w książkach też jest droższy,choć chyba nie aż tyle.

    OdpowiedzUsuń
  2. No ale to jest lekka przesada. Rozumiem wolny rynek itd. ale żeby ludzi tak kosić?

    Trochę światła na sprawę rzuca komentarz z mojego konta pingera:
    http://webatech.pinger.pl/m/825593#comment1767088

    OdpowiedzUsuń
  3. Raczej mało prawdopodobne. W empiku nie ma tyle płyt by zaopatrzyć podczas promocji wszystkie sklepy internetowe w kraju.

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzeczywiście, jakoś na początku zrozumiałem to trochę inaczej, tzn. że firmy fonograficzne tną ceny.
    Dodam jeszcze, że od kilku lat kupuję tylko na stereo. Za każdym razem sprawdzałem cenę w sklepach internetowych i tam wychodziło najtaniej. Kiedyś (jak nie było stereo) cenami konkurował jeszcze Vivid, ale wszyscy wiemy co się z nim stało.

    OdpowiedzUsuń

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.