29 lipca 2008

Rozwiązanie problemu bloga z fmix.pl

Od momentu podpięcia domeny miałem problem z pełnym załadowaniem motywu graficznego mojego bloga. Nie wiedzieć dlaczego po powrocie do adresu http://volfen.blogspot.com wszystko wracało do normy. Nie zrażony postanowiłem rozwiązać sprawę w jak najprostszy sposób. I muszę przyznać, że udało się...

Rozwiązanie mojego problemu było bardzo proste. Zebrałem wszystkie grafiki, do których były odwołania w kodzie strony. Część z nich znalazłem na innych serwisach w innych template'ach. Następnie założyłem konto na polskim flikrze, czyli fmix.pl i przygotowałem specjalny publiczny album, w którym umieściłem wszystkie grafiki. Następnie poprawiłem odpowiednie odwołania w XMLu mojej strony i jak widać template ładuje się bez problemów.

A propo fmix.pl:
Serwis należy do grupy o2.pl. Według mnie jest to najbardziej prężna firma związana ze światem www w Polsce (aż szkoda, że nie dalej). Po rozmowie z przedstawicielami o2.pl wiosną wiem, że mają tak przygotowana infrastrukturę informatyczną, że mogą zrealizować każdy ciekawy pomysł i jak widać skrzętnie to wykorzystują. Ostatnio przedstawili platformę handlową - otwarte24.pl, niedawno serwis map - wikimapa.pl, a teraz wystartował polski flikr, czyli fmix.pl.
Główna funkcjonalność serwisu, to umieszczanie wszelkiego rodzaju zdjęć, bez limitu przesłanych fotografii, za to ograniczone do wielkości wgrywanego pliku – 100 MB. Można je także edytować i komentować, dzielić się zdjęciami ze znajomymi, czy rodziną.
Mam też trzy uwagi, które nasunęły mi się w trakcie prac z serwisem:
1. Brak przesyłania plików po URLu.
2. Nie mam pojęcia po co są tworzone postfixy [x], które tylko zaciemniają nazwę pliku.
3. Brak bezpośredniego linku do oryginalnego zdjęcia tylko do strony html, na której się on znajduje.

Mi osobiście ten serwis bardziej przypomina Google Picasaweb, ale przez polskie serwisy został okrzyknięty mianem flikra. Czekamy na nowe pomysły od tlenowej spółki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.