01 lipca 2008

Blog vs Portal

Polska blogosfera rozwija się równie dynamicznie co europejska, czy też amerykańska, żeby nie powiedzieć, że jest dużo powyżej średniej światowej (moje domniemania po obserwacji zainteresowania wśród znajomych i ich znajomych). Jednak w wielu przypadkach granica pomiędzy blogiem, a portalem (czytaj stroną z newsami) zaciera się. Zaczyna się od tego, że na blogu regularnie pojawiają się po prostu "gołe" informacje na temat nowych wersji oprogramowania, czy też nowych serwisów. I nie byłoby w tym nic złego, gdyby do każdej z notatek dodany został podsumowujący komentarz autora, bo według mnie to jest właśnie podstawowa różnica pomiędzy blogiem a portalem.
Czasami zastanawiam się, czy jest sens w informowaniu internautów o tym co mogą znaleźć na wszystkich serwisach i w dużej mierze dochodzę do wniosku, że nie ma to sensu (chyba, że informacja jest na tyle rewolucyjna, że nie opublikowanej jest groźne). Ciekawą formułę przyjął ReadWriteWeb, który jest takim niby blogiem, bo większość publikowanych na nim informacji jest autorska (czytaj: stworzona po pewnych przemyśleniach). To mi się właśnie podoba.
Podobną zasadą, choć według mnie mniej konsekwentnie kierują się w piszący w TechCrunchu.
Jeśli chodzi o polskie serwisy to najbardziej cenię informacje które można znaleźć na AntyWeb, AppleBlog, Webstop czy blogu Artura Kurasińskiego. Te dwa ostatnie spełniają według mnie takie same założenia jak wspomniane wyżej amerykańskie serwisy. Mam wrażenie, że na AntyWebie, od ostatniego czasu (czytaj: zmiany formy, layoutu) publikowane są po prostu informacje. Być może wszystko to ulegnie zmianie, ale nie zawsze przecież musi być tak jak ja chcę:).
Niestety granica pomiędzy blogiem a portalem jest mocno płynna, szczególnie jeśli mówimy o blogach technologiczno-internetowo-informatycznych.
PS. Na dokładkę można dodać informacje, że obecnie blogerów zaprasza się na konferencje i spotkania marketingowe, tak jak innych przedstawicieli mediów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.