15 listopada 2008

Idiomag - twoja własna gazeta muzyczna

Jestem zagorzałym użytkownikiem serwisu, portalu, czy też jak powiedzą niektórzy, aplikacji, radia Last.fm. Korzystam z niego każdego dnia, bez znaczenia czy jestem w pracy, czy w domu, czy siedzę przy komputerze, czy mam w ręku iPhone'a. Muzyka z Last.fm towarzyszy mi każdego dnia.

Kilka dni temu podobnie jak zapewne wiele innych użytkowników sprawdzając statystyki w Last.fm zobaczyłem reklamę serwisu idiomag.com. Nie zastanawiając się długo przeniosłem się na nową stronę i rozpocząłem eksplorację.


Idiomag, czyli twój magazyn muzyczny, to serwis tworzący spersonalizowaną multimedialną gazetkę na temat zespołów, gatunków których słuchasz i trendów muzycznych. Jest to możliwe dzięki zaimportowaniu danych z serwisów udostępniających możliwość słuchania personalnego radia. Profile można wgrać z Last.fm, Pandory, iLike, Playlist.com, Mystrands, MOG i Songzy. Po pobraniu danych Idiomag generuje gazetkę, którą tworzy z tekstów pobranych z innych serwisów i utworów, teledysków, znalezionych m.in. na YouTube.


Korzystanie z serwisu jest interesujące, można przeczytać najnowsze informacje na tematy muzyczny. Jednym słowem, w końcu ktoś pomyślał i bardzo umiejętnie wykorzystał dane personalnych stacji muzycznych. Ja jednak napotkałem na pewien mały problem. Otóż nie byłem w stanie założyć konta. Nie wiem czym to było spowodowane, ale nie znalazłem linku i odpowiedniego formularza. Konto w idiomag.com można założyć dopiero po imporcie profilu. Wtedy w prawym górnym rogu ekranu wyświetla się grafika kierująca do strony z formularzem rejestracyjnym. Można także skorzystać z linku (xxx zastąpić nazwą swojego profilu) http://www.idiomag.com/create?username=xxx&network=lastfm.

Co ciekawe nie trzeba pobierać danych z profilów wspomnianych wyżej serwisów muzycznych. Można skorzystać także z opcji przeglądania danych według podanej nazwy zespołu, czy wykonawcy.

6 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. konto mozesz zalozyc importujac jakis profil i w prawym gornym rogu masz zalozonie konta dopiero wtedy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dziwne jakoś mi się to wcześniej chyba nie pokazywało:)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie teżnic nie było w górnym prawym rogu. Może chromka nie wyświetla? Dzięki za link. Włąsnie się importuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. No,ale coś nie zadziałało bo mi nie zaimportowało niczego. Chyba ze to nie działa w przeszłość. Zobaczymy za tydzień.

    OdpowiedzUsuń
  6. hmmm dziwne z tym importem
    a co do signup to wyswietla sie na ekranie z prawej strony, czesciowo na youtubie

    OdpowiedzUsuń

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.