05 marca 2009

Przepraszam jak do jade do Wrocławia?

W ciągu ostatnich kilku miesięcy na rynku internetowym mamy pełen wysyp serwisów związanych z rozkładem komunikacji miejskiej. Pisałem już m.in. o trafi.net, autobuser.pl, przesiadki.pl czy jakdojade.pl. Kilka dni temu odwiedziłem ten ostatni i ku mojemu zdziwieniu zauważyłem kilka ciekawych aktualizacji.

Po pierwsze pojawiła się wersja mobilna serwisu dostępna pod adresem m.jakdojade.pl. Po drugie dopracowane zostało wyszukiwanie ścieżki podróży, a po trzecie (co zaskoczyło mnie najbardziej) dodany został rozkład komunikacji dla drugiego miasta, Wrocławia. W tym momencie należy wspomnieć, że dotychczas można było korzystać tylko z wyszukiwania połączeń w Poznaniu.

Oprócz tych nowości dodano możliwość wysłania linku z trasą na e-mail, szybką zmianę przystanku początkowego i końcowego trasy, a także zaprojektowano nową tablicę przystanków. Co ciekawe twórcy postanowili dodać także wyliczanie jak najmniejszej kwoty jaką trzeba wydać na bilety.

Jestem pełen podziwu dla zespołu i czekam na kolejne miasta. Widać, że na tym obszarze rynku zaczyna się całkiem niezła rywalizacja.

1 komentarz:

  1. Anonimowy1:05 PM

    Tylko ciekawe skąd w tych wszystkich serwisach dane rozkładowe i pozycje przystanków? Po prostu sobie je "biorą" autorzy? Jakoś trudno uwierzyć, aby we własnym zakresie oznaczali wszystkie przystanki na mapach - u nas się na takie "niuanse" uwagi nie zwraca, koncentrując się na innowacyjności projektu... ale już gdzie indziej mogłoby nie być tak luzacko.

    OdpowiedzUsuń

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.