13 grudnia 2009

Google Phone - ten prawdziwy

W sieci pojawiło się już wiele materiałów na temat telefonu, który Google udostępni światu już w styczniu 2010. W większości z nich nie znajdziecie nic poza zdjęciami, dlatego chciałbym jednak dorzucić moje 3 grosze...
Kiedy pierwszy raz usłyszałem o Google AndroidOS byłem zaciekawiony. W końcu nie często firma zajmująca się reklamą i doskonaleniem wyszukiwarki internetowej porywa się na stworzenie własnego systemu operacyjnego i to od razu dla urządzeń mobilnych (czasami bywa odwrotnie, jak w przypadku Microsoftu). Jednak pierwsze informacje jakie przeciekały do prasy powodowały, że zaczynałem wierzyć, że Google rzeczywiście przygotuje realną alternatywę dla Apple iPhoneOS. Co jednak z urządzeniem? Apple miało przecież geniealnego iPhone'a, który na nowo rozbujał cały rynek smartfonów.
Moje wątpliwości zostały rozwiane w trakcie premiery pierwszej publicznej wersji AndroidOS (22 październik 2008) , na którą  zaproszeni zostali również inżynierowie i sprzedawcy z firmy HTC, z którą Google stworzył pierwszy model smartfona działającego pod kontrolą Google Android OS. Był on nawet podpisany - "with Google", wielu zatem uważało go za pierwszy Google Phone, chociaż w jego oficjalnej nazwie zawsze występowało nazwa producenta, czyli HTC. Pierwszy raz miałem okazję testować go już w styczniu 2009. Następnie zachęcony dokonałem zakupu własnego modelu.

Google Phone wersja 2
Jak okazało się kilka tygodni temu Google jednak postanowił samodzielnie wejść na rynek smartfonów i zamówił w HTC (de facto z nimi Google chyba najlepiej się rozmawia) według swojej specyfikacji wykonanie Google Phone, który będzie sygnowany nazwą Nexus One. Telefon (prawdopodobnie ten, który znajduje się zna zdjęciu), będzie wyposażony w nowy procesor Qualcomm Snapdragon o taktowaniu 1 GHz (G1 ma CPU z 528 MHz), którego efekty działania będziemy mogli podziwiać na 3,5 calowym wyświetlaczu AMOLED o rozdzielczości WXVGA (800×480, 848×480, lub 854×480). Smartfonem zarządzać ma nowe wydanie AndroidOS w wersji 2.1. Dla przypomnienia iPhoneOS również dopiero od pierwszych wersji z dwójką na początku zaczął być w miarę użyteczny.

Dlaczego nie na święta?
Podobno Nexus One został już rozesłany do testów do inżynierów na całym świecie, a zamawiać będzie go można od stycznia 2010 roku. Osobiście dziwi mnie data pojawienia się smartfona na rynku - sprzedaż tuż przed świętami zawsze jest wysoka. Jedyną przeszkodą jaka przychodzi mi do głowy są spóźnienia w HTC lub w Google. Z drugiej strony może taktyka ta została ustalona wcześniej, bo na początku roku mamy kilka fajnych konferencji produktowych m.in. CES, na których Google będzie mogło rozpocząć promocję nowego modelu. Również do premier na początku roku przyzwyczaiło nas Apple.
Jak pokazuje sprzedaż Motoroli Droid, smartfony z Androidem coraz śmielej zdobywają rynek. Patrząc na wstępną specyfikację Google Nexus One również może zdobyć sporą popularność, szczególnie, że będzie oferował kilka fajnych ficzerów typu rozpoznawanie mowy i jej zamiana na tekst, czy dwa mikrofony (jeden do redukcji szumów z otoczenia).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.