11 kwietnia 2009

Diagramy klas w UML 2.1 - 04/2009 SDJ

W związku z umową z Blogvertising, kilka dni temu dostałem do ręki nowy kwietniowy Software Developer's Journal. Muszę przyznać, że z miesiąca na miesiąc w magazynie znajduję coraz ciekawsze tematy. W tym numerze na 10 długich artykułów nie przeczytałem (nie zainteresowały mnie) tylko 3. Być może nie odkrywczy, ale najciekawszy z nich, zwłaszcza dla początkującego programisty jest "Diagramy klas - Model dziedziny i projekt aplikacji".


Autor zapewnia w nim, że na łamach SDJ opublikuje szereg artykułów pokazujących najważniejsze funkcje, zastosowania i zasady jakimi rządzi się język opisu UML 2.1. W pierwszym z serii tekstów przedstawiony został najważniejszy diagram klas. Jego uproszczony model dziedziny i dokładniejszy z metodami i interfejsami model programistyczny. Artykuł stanowi minimalne podstawy do zrozumienia pojęcia diagramu klas. Jednak zabrakło w nim jakiej bibliografii, która polecana jest do rozwinięcia wiedzy na temat tej części języka UML. Generalnie bardzo fajnie, szkoda tylko, że tak krótko.

Ja ze swojej strony mogę polecić zwłaszcza:
Michał Śmiałek - Zrozumieć UML 2.0. Metody modelowania obiektowego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.