23 kwietnia 2009

Braki w GoldenLine.pl

Jako, że aktywnie szukam teraz nowej pracy, to jestem częstym odwiedzającym strony typu GoldenLine.pl. Niestety po wielu godzinach spędzonych w tym polskim serwisie zaczęło mi brakować kilku użytecznych funkcji (albo po prostu były tak ukryte i zawiłe, że nie byłem ich w stanie znaleźć). Jedną z nich jest zaobserwowanie najnowszych (nowo wprowadzanych) ofert pracy.

Nie wiedząc jednak jaki jest plan rozwoju serwisu i czy kiedykolwiek mogę liczyć na pojawienie się tej funkcji, postanowiłem szybko działać. Odpaliłem więc Google Docs (zwane także Dokumentami) i otworzyłem arkusz kalkulacyjny. Wiedziałem wcześniej, że zespół rozwijający produkt zaimplementował fajne funkcje umożliwiajace pobieranie wybranych danych ze stron WWW. Wystarczyło zatem zaobserwować jaki URLe wykorzystuje GoldenLine do umieszczania nowych ogłoszeń. Okazało się, że mają one konstrukcję np. http://www.goldenline.pl/praca/oferta/145954 gdzie numer oferty jest kolejnym numerem parzystym. Teraz już tylko odpowiednie użycie ImportXML(URL, znacznik) i xPath i wszystkie dane jakie chciałem zobaczyć na stronie GoldenLine.pl miałem u siebie w arkuszu.
Poniżej efekt pracy:


i link zewnętrzny http://spreadsheets.google.com/pub?key=pHu_zzvOylAqEsH-g6uZXPQ.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.