08 października 2007

Nowe menu KDE - Raptor

Właśnie przeczytałem informację o projekcie Raptor. Programiści skupieni wokół niego projektują zupełnie nowe menu aplikacji w KDE 4. Począwszy od zmiany bazy, w której przechowywane są linki do aplikacji, aż do stworzenia nowego interfejsu graficznego.
Nie wczytywałem się (jeszcze) w specyfikację projektu, ale bardzo zaciekawiły mnie efekty końcowe, czyli wygląd nowego menu. Na zaprezentowanych zrzutach można zobaczyć, że Raptor będzie umożliwiał wyszukiwanie danej aplikacji lub grupy programów poprzez wpisywanie kolejnych liter nazwy. Po podaniu określonej frazy wyświetlona zostanie grupa linków (oczywiście w postaci ikon), których nazwy odpowiadają wpisywanemu wyrażeniu. Ten program, który zajmie środkowe miejsce ma być prawie 100% trafieniem. Będzie to zagwarantowane dzięki algorytmowi, za pomocą którego wyliczana jest liczba startu danej aplikacji oraz sekwencje w jakiej została ona uruchomiona.
Równie ważne jest też to, co użytkownik zobaczy po wpisaniu pełnej nazwy aplikacji. Nie będą to tylko dane charakteryzujące program, ale także informacja kiedy był ostatnio uruchamiany.
Ciekawe są też podpowiedzi tekstowe, które opisują wyszukany obiekt. Będzie to przydatne zwłaszcza dla początkujących użytkowników KDE 4.








Już niedługo więcej informacji na temat projektu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja aktywność w sieci

O mnie

Moje zdjęcie
Z wykształcenia programista, z zamiłowania pasjonat technologii internetowych, w pracy głównie jako redaktor i twórca wizerunku. Oprócz codziennego badania życia na Flaker, Twitter, Blip, prowadzi własną stronę www.webatech.pl o internecie i związanych z nim technologiach, w szczególności tych, które przedstawiają Google, Apple, Microsoft i Mozilla.